En VO : Poems/Poèmes (1/2)| Wayne Mason

Par Wayne Mason.

Ce mois, Pro/p(r)ose Magazine accueille une contribution exceptionnelle de l’artiste sonore et poète expérimental Wayne Mason, ceci en version originale pour vous permettre de mieux sentir l’énergie et l’émotion qui s’en dégage. Deux autres poèmes inédits de sa composition se dévoileront dans notre numéro de juillet 2020.


 

Analog Machines     

 The tape begins? What is real 

and what is 

 not?

 

        Are these recordings, ghosts that

 never were, 

sounds 

     never emitted?

      

We 

move awkwardly through worn 

tape creating delay, distortion, 

mutations.

 

& through time and

space like obsolete machines

   

Transmitting coded documents and aural 

       shrapnel 

    from the awareness factory.

    

       Where does reality 

end and 

the tapes begin? 

    

   Are 

     these recording the 

       world 

around me?

 

 

They create 

   new 

        recordings… any less real than reality? 

       Is there a difference?

     

    Who 

     is 

 controlling 

        the machine?

 

      


 

Old Bones

One must take the

fragility of being with 

a sense of humor

Like meat coated

skeletons laughing

into the void 

The punchline being

we’re not just old bones

we’re that void as well


 

Une contribution en VO de Wayne Mason | Poète et artiste expérimental et sonore,  Wayne Mason, publie régulièrement dans des revues et magazines littéraires, aussi bien au format papier que numérique. Ses productions figurent également dans plusieurs anthologies dont notamment, « Cut up! » anthologie inspirée par la fameuse technique de William S Burroughs & Brion Gysin’ (2014, Oneiros Books). Récemment, 18 pages intitulées « Subliminal Syntax » déconstruisant la syntaxe et reposant sur la technique du cut up ont été publiées chez Analog Submission Press. Wayne Mason est également actif dans le domaine de la musique expérimentale depuis près de vingt ans, enregistrant des sons ambiants à la fois en solo et en tant que moitié du projet électronique Blk/Mas

Wayne Mason is an experimental writer and noise artist whose poetry and prose has appeared in numerous magazines both in print and online. He has also been included in several anthologies, the most recent being ‘Cut Up! An anthology inspired by the cut-up method of William S Burroughs & Brion Gysin’ (2014, Oneiros Books). He is the author of several chapbooks, the most recent being ‘Subliminal Syntax’ (2019, Analog Submission Press), eighteen pages of cut-up prose and syntactical deconstruction. He has also been active in noise/experimental music for nearly twenty years recording ambient, experimental and noise sounds, both solo and as one half of the electronic project Blk/Mas